Adım Adım Mikrotik ile Zabbix Kurulumu

Yazımız da adım adım zabbix’in nasıl kurulumunu yapılacağını göreceğiz.
1- İlk olarak sanal makine üzerine kurulu bir linux makinesi kurmanız gerekir.
2- Bu linux makinesi üzerine zabbix kendi sitesinden https://www.zabbix.com/download
gerekli dosyayı indireceksiniz. Ben mesela denemek için zabbix 3.2.6 VirtualBox, VMWare (.vmdk) olan sürümü indirdim.
3- Mikrotik cihazımızın internete çıkış IP bakıyoruz, örneğin aşağıda ether 2 üzerinden çıkıyor. Bunu öğrenme sebebimiz sonraki adımlar da göreceğimiz üzerine zabbix üzerinden mikrotik  routerumuza erişimi sağlamaktır.

4- Bu adım da txt ile oluşturduğumuz snmp dosyasının içerisine bakıp sonra bunu zabbix’e ekliyoruz. Zabbix Lunix kullanıcı adı appliance şifre zabbix tir.

5- Bu adımda mikrotik routerın snmp ayarların da SNMP portunu aktif ediyoruz. Ayrıca zabbix sürücümüzün sahip olduğu IP adresini de SNMP Trap Target kısmına giriyoruz. Örneğin zabbix ifconfig le IP adresine baktık ve 192.168.1.104 çıktı. Bunu Trap kısmına yazıyoruz , böylece routerımız zabbix ile haberleşmesini sağlamış oluyoruz.

6- Bu adım da zabbix aşağıda ki komutu çalıştırıp , routera bazı verilerin yüklenmesini sağlıyoruz.

snmpwalk -v  2c -c public 192.168.0.222

7- Bu adım da zabbix artık kurulumu tamamlanmış ve wep üzerinden artık ulaşabiliyoruz. Ayrıca zabbix defult kullanıcı adı ve şifresi Admin , admin dir. Burada zabbix te hostun nasıl kurulacağını görüyoruz.

8- Son olarak ta host oluştururken template ekleme kısmını görüyoruz.